4.22.2013

DeCare and PAPA

Assalamualaikum.


Tadi ada Decare. Seperti biasa, bila nak mula sesuatu pertandingan, ofcos la rasa nervous, scary and a whole lot of butterflies in my tummy. Tapi aku ketepikan sebab tak nak termuntah. Yes, when I'm too scared I can throw up. Heh, that's just me. Balik kepada cerita tadi, my geng and I wait for other people to be at the foyer. Tapi tak cukup orang, so cikgu suruh Wahida & Jannah to just pick someone that wears the yellow t-shirt, or whatever. Wahida and Jannah pon pergi la kat kelas diaorg.. Tup tup Harris lelaki "bertuah" tu. Cak! Memang pelik and kesian la tiba2 diaorg pilih mamat tu. Sebab dia pergi Decare pon bukan buat apa-apa pon. Kalau aku mesti dh fikir "Why am I here? Like seriously, I should be studying in class right now. Macam lengu je." Tapi maybe, with a capital m, dia tak fikir macam yang aku fikir kot. Kot la. Mana tau kan. Hehe

Then, we saw Nadi Putra bus. We get on the bus and suddenly, it stopped at "tempat perhentian bas". Aku dah cuak. Apahal tiba-tiba stop kat sini. Rupanya, kena buat quiz and treasure hunt. There are 25 questions altogether. I only get to answer 20 questions. Pening la jugak soalan dia. Huh! After the quiz, we had treasure hunt. Treasure hunt la sangat, padahal tiup belon then bagi cawan pyramid jatuh. That's the other people. Jannah and me have to write 25 names. I was like, shit! Can't remember anyone. Well, except for my geng and the Chinese-muslim girl and the Indian girl. What did I do? I told Jannah to ask their names. Each of them. Not "told", more like an order. Haha. I got 22 names and I left the 3 blank. Ingat otak Jannah tu robot ke? -.- LOL

Habis all that stuff, we have to walk. Read again: WALK. I'm being too gedik here. It's just a short-distance from the "tempat perhentian bas". Hello! It was hot~! I can't stand hot weather. (fact, not gedik)
Lepas dah naik tangga semua bagai, duduk kat kerusi yang disediakan. Sebelum tu, kitaorang beli air and buah dulu. Lepas dah makan, ada police officer panggil sekolah aku and sekolah rendah. Sekolah mana entah. He called my name Izuan Najwa. My name is IZYAN NAJWA. Dah la pakai spek, memang kena buat 1 spek lagi, pakai kat batang hidung ko tu. I was no.5. Jihah's 4. Motorsikal, woohoo! Aku start pertandingan tu, dah kena saman 3 kali berturut-turut. Macam @#$^&(. Hahaha. I felt so down and dissapointed. Lepas dpt saman, aku takleh nak fikir straight. Dapat saman lagi. Total saman=8. Ada budak tu nama Raziq/Razif, he got 16 saman. Bapak ar!

Habis je pertandingan, terus aku rasa macam nak menangis. Tapi aku tahan. Beli air lagi, dahaga. Then it's time to go back to school. I was like, damn! Baru pukul 12. Buku memang tak bawak ar. The teacher said we can go to the library, so off we go. After about 30 minutes in there, we have to go back to our class. Dengan ketidakrelanya, kita pon pergilah. Belajar lah jugak. Tapi aku ni nakal sikit. Time BM aku sempat lagi keluar telefon mak aku soh ambik. Masa nak masuk bilik media kat library, dah 2.30. Haha
But the important thing is I still have homework. Present to the class about chapter 17, titled PAPA. I seriously hate that book! How stupid of the husband to marry another woman when his wife is in coma. UGH! If my future husband is like that, my mom said that she'll punch that future husband. Hihi

Dah la. Cerita tamat di sini. Malas nak tengok karangan panjang sangat.


No comments: