12.21.2011

Monday, 19December

Assalamualaikum! =)
Wahh, dah lame tak update. I've been busy, you know? =/
Sebenarnya semalam lagi nak update but disebabkan selsema+demam+pening, my mom suruh tidur awal.
Ok, it was on Monday that Mak Andak's family and her friends came to Putrajaya. Dieorang time tu dah sampai sini time tengah hari. Dieorang ada dekat rumah Pak Cik aku, so my mom, lil sis and me went there. We drink sirap bandung, chat & yada-3. After that, we went out to eat at Precint 15. Thanks umi sebab belanja kiteorang! ILOVEYOUSOMUCH! :D Habis makan, pegi Alamanda cuz dieorang first time datang sini. Lagipon, perempuan yang sama umur dengan aku memang nak sangat pegi. Haha Apa yang best? Sama je macam kat Kedah sayang oii -.-

Time tengah cube lipgloss, Mak Andak and her family hilang! Apa lagi? Aku menggelabah la. Nak call tak boleh sebab aku takde kredit. Aku pon tanya perempuan yang sama umur dgn aku. Sorry, I dont know your name. Dia pon tunjuk la arah Mak Andak pergi. Tup tup, aku dah nampak. WHAT A RELIEF! ^^ I shouted, 'Mak Andak-2!' She turned around and grabbed my wrist really strongly. Afraid to lose me? ;) Lepas dah ronda-2, dah tengok semus, tibe-2 Nurin nak pegi toilet. That was when we were about to go inside Carrefour. Tak jadi nak masuk. Lepas 'trip' at the toilet, umi came after finished solat Asar. Kiteorang tunggu dekat luar toilet. Umi and MakAndak berbual macam tak pernah jumpa setahun. Time tu umi pegang baby Alya Fasihah(tak tau eja betul ke tak). Then umi ternampak Dr.Something(lupe name dehh~) Bini dia tanya, anak ita ke ni? And my mom was like, 'oh, tak. Anak menakan punya.' HAHAHA aku nak tergelak bile teringat balik. XD

Then, tibela masanya nak bayar card. Dah habis bayar, it is time for them to leave Putrajaya and go back to Kedah/Langkawi. Huihh, jauh beb. Mesti dieorang penat,kesian~ Kan, kan? Petang tu pulak ada tuition. Kelam kabut aku dibuatnya. Oh, lupa. Dua hari yang lepas aku kemas SATU RUMAH~ Betul, tak tipu! :p ingatkan dieorang nak datang rumah kita. Aku siap vacuum lagi! Pelik kan PEMALAS macam aku ni nak kemas rumah. Umi boleh tanya pulak, 'peluh ke kemas rumah?' I replied with 'mestila berpeluh. Penat tauu.' Umi kata bukan senang aku nak kemas rumah. Selalunya, kerja aku kat rumah ni sidai kain, kemas bilik aku and masak. Masak nasi je. ^^

That is it for today. Mak aku dah bising, 'tengok handphone boleh. Study tak boleh pulak.' Mommy, I am sick ok? Nanti-2 la. :p
K, nak solat zuhur. Assalamualaikum:)

No comments: